Začínáme se záchranářským výcvikem

17.12.2013 22:26

Konečně jsme se dočkali! Rozhoupala jsem se a přihlásila nás s Cairem do Mimoně na záchranářský výcvik pod vedením Ivety Soukupové (psí škola Bobík).
Oba jsme se nejdřív rozkoukávali v novém prostředí. Cairo si šel poprvé prohlédnout polorozbořený dům a tvářil se u toho jako dítě na prolézačkách. Táhnul mě do každé místnosti, proběhl rozbořené schody, musel prozkoumat i tmavé kouty a s bordelem si vůbec nedělal hlavu. První zkoušku měl tedy za sebou a velmi úspěšně :) Pak se vystřídali další pejskové, začátečníci jako my i pokročilí. Zatímco Cairo se teprve otrkával, ostatní už vyhledávali figuranty, každý podle toho, co zvládal. Dívat se na zkušené bylo velmi zajímavé a poučné, už jen tím jsem si tuto aktivitu velmi oblíbila. A co teprve, když jsem viděla s jakým nadšením se Cairo učí označovat figuranta. Štěkání na lidi je prostě jeho radost :D a ještě za to dostávat ňaminky, to je něco!

Paní Soukupová se psem jako figurantka pracovala sama, já tedy jen přihlížela a snažila se jim nepřekážet. Na rozdíl od poslušnosti musel Cairo vše dělat bez mé pomoci, ale stejně se ze začátku pořád díval, jestli mu to schválím nebo ne. Jinak ale s cizími lidmi pracuje rád a brzy mě určitě vůbec nebude potřebovat :)

Celý den byl moc fajn stejně jako lidé, kteří se záchranařině věnují. Moc se těšíme, až si po zkouškovém zase najdeme čas na další trénink. Cairo na to totiž podle paní cvičitelky rozhodně má :)