Polabské hopsání - naše první agility závody

17.10.2013 11:01

ZKO Stará Boleslav pořádala letošní druhé neoficiální agility závody. Jelikož jedním z hlavním organizátorů byla moje sestra, zúčastnili jsme se s Cairem taky. Jen tak na zkoušku, ať víme, jak to probíhá, na co si dát pozor, co zlepšit. Pro Caira to bylo těžké hlavně v tom, že na těch pár trénincích, co jsme zatím stihli, nikdy neběžel za sebou víc jak 5 překážek. A tady to byl najednou celý parkur o 15 překážkách. Pro mě zase byla největším oříškem tréma. Nakonec jsme se s tím ale poprali, i když to mohlo rozhodně dopadnout lépe ;)
Náš první běh začal tak, že si Cairo proběhl všechny tunely na parkuru, podíval se k Zuzce do stanu a pak teprve začal vnímat mě a mé požadavky. Kupodivu se ale nediskl, tak jsme to nějak proběhli a za všeobecného veselí dorazili do cíle :D Co jsem si z toho odnesla? Nemít v ruce míček. Pes nevnímá nic jiného, byl by se schopný o tu překážku klidně zabít, protože čumí pouze na míček. A vehementně se ho dožaduje.
Druhý běh už byl trochu lepší. Cairo zvládl s přehledem i kladinu, kterou jsme viděli na agility poprvé, a celkově se v první půlce předvedl moc pěkně. Pak jsem se ale já málem ztratila a chudák se motal, jak nevěděl, kam pokračovat. A navíc to pro něj prostě bylo už moc dlouhé. Chtěl odměnu a hned! Takže co potřebujeme hlavně nacvičit je víc překážek za sebou, mezi nimi odměňovat pamlsky a míček až na konec, když se vše proběhne. Pak to snad bude fungovat :)
Co se týče výsledků, v prvním běhu jsme skončili překvapivě poslední :D v tom druhém už 10. ze 16. a v součtech 13. (nediskli jsme se).
Na závodech byla i Sylva Jančová, která nás s Cairem zachytila přímo v akci při prvním běhu, zatímco Táňa Kottová zachytila ten druhý.

A abychom naše předsevzetí mohli uskutečnit, účastníme se příští týden sobotní agilitní intenzivky u nás na Smržovce, kde si všechno pěkně vyzkoušíme :) Už se moooc těšíme!