25. 5. 2013 - Nord Bohemia Canis Litoměřice

25.05.2013 22:04

Rozhodčí: Vladimír Piskay

Posudek: dobrý formát těla, dobrá síla kostry, přim. substance, proporční hlava, dobrá horní a dolní linie, korektní úhlení, dobrá dynamika pohybu, střední pigment oka

Ocenění: V1, CAJC

Přestože už mi začalo zkouškové a nemám téměř na nic čas, vydala jsem se v sobotu s Cairem na mezinárodní výstavu do Litoměřic. Cairo od rána zlobil, chtěl si hrát a na nějaké vystavování rozhodně neměl náladu, takže jsem z našeho předvedení, které se v Praze moc nepovedlo, měla docela hrůzu. Podle rozpisu zveřejněného na internetu jsme měli přijít na řadu jako 8., nicméně organizace v Litoměřicích tradičně selhávala a my zjistili, že je před námi asi 6 plemen. Podle katalogu jsem se snažila odhadnout, kolik tak asi psů může být před námi, a nervózně pobíhala od našeho kruhu 16 ke kruhu 38, kde se vystavovaly bíglice Ellie a Soptí. Nakonec to vyšlo tak hloupě, že se Cairo vystavoval téměř naráz s holkama. Jediná výhoda byla ta, že jsme aspoň mohli běhat na travičce a ne zase v ošklivé hale.

Mezi choďáky jsme potkali spoustu známých, ať už z klubovky nebo výcvikového víkendu v Brozanech. Sešlo se tam mnoho pěkných psů i fen, takže jsem to panu rozhodčímu vůbec nezáviděla. My s Cairem nastoupili mezi choďáky jako první ve třídě mladých, kde jsme byli poprvé taky sami. Přesto jsem z toho měla nervy, jelikož o p. Piskayovi jsem slyšela, že tituly zrovna štědře nerozdává, posuzuje velmi rychle a jako veterinář dá hodně na pohyb. Naštěstí se Cairo do odpoledne poměrně zklidnil a z předvedení jsem měla nakonec radost. Sice se opět trochu táhnul při běhu a neodpustil si svou obvyklou výstavní lotrovinu - snahu kousnout při běhu paničku do nohy, ale v postoji stál moc pěkně a taky jsme byli pochváleni za předvedení zubů, se kterým naštěstí nemíváme problém :) P. Piskay mluvil velmi potichu, takže jsem napjatě čekala na konečný verdit, který pro nás nemohl být lepší. Dostali jsme V1 a CAJC!!! Náš první a určitě zasloužený :))

Šli jsme se s tou radostnou novinou pochlubit Jirkovi a zeptat se, jak dopadly bíglí holky. Ellie získala V4, ale rozhodně si zasloužila lepší místo, a Soptí V2, res. CAC, což je taky super :) Pak jsme se zase vrátili za choďáčky, jelikož jsme měli nastoupit do kruhu ještě jednou a zabojovat o BOJ. V mladých fenách vyhrála ve velké konkurenci Ejva Preberry a nakonec porazila i Caira. Ale pro hlavní nás stejně bylo, že máme ten vytoužený CAJC. Pak už jsme si jen vyzvedli moc pěknou medaili, proběhli stánky a pomalu se vydali k domovu :)

K p. Piskayovi se klidně zase příště přihlásíme, jelikož typově vybíral sportovní psy a především to byl velmi příjemný a zřejmě spravedlivý rozhodčí.

Více fotek z výstavy tady: od Sylvy a od Romči